edoh 2011.02.27. 21:26

BrüszKellesz

 Joggal vetődhet fel a kérdés, mikor alkalmaz már a bejegyzéseim frappáns cimadásaiért a Nemzeti Sport. Lehet még nem vagyok "francia gallaktikus" magasságokban és a német focikupa kapcsán sem jutott még az az eszembe, hogy "ki a Ruhr a háznál", de azért szerintem lassan jöhetne egy félmunkaidős állás.

 
Szombaton volt Brüsszelben a Múzeumok Éjszakája, amin szerény személyem is részt vett, de nem csak mint lelkes amatőr műértő, hanem mint keményen dolgozó, független nő is. Kérdőiveket kellett kitöltetnem, cserébe kaptam 10 eurót, ingyen jegyet a múzeumokba és az afterpartyra. Rá kellett jönnöm, hogy rossz városban vagyok, ugyanis Brüsszel az én helyem, nem Hasselt. Legszivesebben mindenkit a keblemre öleltem volna és odasúgtam volna nekik, hogy vulevukuséövecmoá. Végre nem álltak meg az autók egy kilóméterre a zebrától, ha látták, hogy érkezem, hömpölygött a tömeg, volt metró és nem csak én beszéltem magyarul. A brüsszeli egyetemen nem azt tanulja a csoporttársam, hogy mit kérdezzünk meg a főnöktől, ha egy pártit akarunk adni, hanem azt, hogy milyen a belga irodalom 1945 után. Valamint a szállása sem egy szoba, hanem egy lakás 5 méteres belmagassággal. 
 
Szóval picit irigykedtem, de csak addig, mig ki nem derült, hogy valószinuleg átadja nekem a lakást nyártól, úgyhogy márcsak munka kell és megyek a fénybe és a pompába!
 
Van néhány idegesitő dolog itt, amiket ha meghallok képzeletben bekapcsolok egy kis csengőt az agyamban és hallgatom, ahogy csilingel:
 
- A mondatok, amik ugy kezdődnek, hogy: WE inPoland/Germany/Polinézia/Abszurdisztán... mindenki próbálja felüllicitálni a másikat, hogy kinek van a lazább/menőbb/kúlabb országa. Meg lehet nyugodni, Magyarország az én jóvoltamból nem vesz részt ebben a versenyben, bár szerintem nekünk van a legjobb
alkotmányunk, tömegközlekedésünk, csendrendeletünk, 4-es metrónk.
 
- a spanyolok angolja: náluk minden főnév,ige, melléknév, határozó behelyettesithető a "lalala" szócskával. Legalább a diákoknak nem kell sokat készülniük egy-egy szódolgozathoz.
 
- vasárnapi minden zárvatartás. 
 
- a szemben lévő belga fiú, aki mindennap 4 és 6 között úgy üvölteti a zenét, hogy a halottak is felkelnek tőle. Sztem már nincsen dobhártyája, azért birja.
 
Na ennyit a kis mikrokörnyezetemről, most megyek és megbeszélem az isztambuli cserediákokkal, hogy ők mit gondolnak a falusi életről.

A bejegyzés trackback címe:

https://fuckyeahbelgium.blog.hu/api/trackback/id/tr922696029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása